Kezdőlap Alakítsd magad! Kezdj el mozogni MOST! 1. rész

Kezdj el mozogni MOST! 1. rész

Az emberek fele túlsúlyosA bolygónk mozog, csakúgy, mint az egész Naprendszer. Ezzel ellentétben az emberek többnyire ülnek. Az embereknek közel fele túlsúlyos. Az ok egyszerűen a mozgás hiánya.

A testünk arra van tervezve, hogy az étel által energiát vegyünk fel, mozgás által pedig leadjuk. A felesleg zsír formájában telepszik le. Akármennyire is csökkented a zsír és kalóriabevitelt (ami nem jó ötlet), nem leszel képes tartós eredményt elérni, ha nem kezdesz el mozogni.

A huszadik század során jelentősen megváltoztak az emberek testmozgási szokásai. Anyáink és nagyanyáink nem mentek edzőterembe, viszont egy jó séta, esetleg lovaglás, biciklizés mindig benne volt a napirendben. Ezen túl, mivel régebben még nem volt mosógép vagy porszívó, a házimunka is sok energiát igényelt. A probléma az, hogy legtöbbünknek ahhoz, hogy átvészeljük a napot, a rövidebb utat kell választanunk. Egyenesen az autóba gyaloglás helyett, a liftbe lépcső helyett, a mosógépet pedig mosás-szárításra állítjuk ahelyett, hogy kiakasztanánk száradni a ruhákat. Vannak olyan napok, mikor alig mozgunk.

A megoldás az, hogy olyan testmozgást válassz, amit élvezel! Ezáltal összekötöd a kellemeset a hasznossal. A mozgás nem csak javít a szervezet működésében, de bizonyítottan hangulatfokozó hatású is. Felszabadít egy „jól érzem magam”-hormont, amely körbejárja a testedet, és érezteti veled, hogy jól vagy.

A testmozgás nem csak segít fogyni és újraformálni, hanem növeli az energiaszintet, erősíti a szívet, valamint mindenféle betegség ellen is véd. A csontritkulás megelőzésében is segít. Mindezeken felül garantáltan javítja a szexuális életed.

Mennyit és hogy mozogjak?

Egy tökéletes világban heti 6 napon mozognánk 30-40 percet, figyelve arra, hogy erősítsünk, nyújtsunk és aerobik-gyakorlatokat is végezzünk. A lényeg viszont az, hogy azt tedd meg, ami belefér a napodba. Napi tíz perc is sokkal jobb, mint a semmi.

Kezdj el mozogni most!

Néhány előnyt azonnal megtapasztalsz: „ragyogni” fogsz, feltöltődsz energiával, a fájós részeid kevésbé fognak fájni (de először ne vidd túlzásba, ha általában ülsz!), és sokkal jobban fogsz aludni. A hosszútávú eredmények három-hat hét után jelennek meg. A tested alakja elkezd változni, de csak akkor, ha egészséges étrendet is bevezetsz. Lehet, hogy lefogysz, de lehet, hogy a változások ellenére több lesz a súlyod – az izom nehezebb, mint a zsír.

Ha nem vagy hozzászokva a mozgáshoz, érdemes előbb az orvosoddal konzultálni, majd egy olyan tréninget kialakítani, melyet először könnyű, majd egyre nehezebb feladatokból állítasz össze, a fejlődésednek megfelelően.

A cikk folytatását itt találod: Kezdj el mozogni MOST! 2. rész

Írta: Riva Silver

Riva portré

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.