Kezdőlap Test és lélek Menstruációs problémák

Menstruációs problémák

menstruációs problémákMég az általában egészséges nőket is megviseli olykor a menstruáció időszaka. A legtipikusabb a hangulatingadozás, egyik pillanatban sírni akarunk, a másikban pedig meg tudnánk ölni valakit. Az sem ritka, ha felszedünk egy pár kilót, mivel folyamatosan úgy érezzük, hogy mindjárt éhen halunk.

Kutatások szerint a nők 30%-a tapasztal közepesen súlyos vagy súlyos menstruációs problémákat. A tünetek akár ahhoz is elég súlyosak lehetnek, hogy hatással legyen a kapcsolatokra és a családi élettel, valamint munkával való megbirkózás képességére. Olyan érzés is lehet, mintha érzelmi hullámvasúton ülnénk, és akár depresszióhoz is vezethet.

Mintegy 150 probléma kapcsolódik a menstruációhoz. A leggyakoribbak: hangulatingadozások, szorongás, puffadás, mellérzékenység és -duzzanat, pattanások, fáradtság, súlygyarapodás, fejfájás, sírógörcsök vagy depresszió, evés utáni sóvárgás, székrekedés és szédülés.

Hogyan javíts ezeken?

Fontos, hogy a vércukorszinted állandó legyen. Minél több cukrot (és koffeint) viszel be, annál súlyosabbak a tünetek. Akár teljesen meg is szüntetheted a cukorfogyasztást a menstruációd alatt.

Ne rakj cukrot az ételhez vagy italhoz, amit fogyasztasz. Kerüld az édes ételeket, és minden mást is, amiben finomított fehér liszt van. A keményítőtartalmú ételek cukorrá válnak a szervezetben, szóval válts teljes kiőrlésű tésztára és barna rizsre. Egyél gyümölcsöt, mivel a rost lassítja a vércukorszinted növekedését, de ne igyál gyümölcslevet, mivel abból a legtöbb rost ki van vonva (és meg van cukrozva). Egyél sok zöldséget, de hanyagold a krumplit.

Egyél egészséges harapnivalót legalább háromóránként, hogy ne ingadozzon a vércukorszinted. Ez a stresszhormonok kibocsátását is megakadályozza.

Gyakran egyél állati vagy növényi fehérjét, hogy a vércukorszintedet stabilizáld és kielégítsd az étvágyad. Egyél tojást, halat vagy bio joghurtot magvakkal reggelire, és almát, mandulát, dióféléket, magvakat és mazsolát harapnivalóként.

A tápanyagoknak, beleértve a B6-vitamint, krómot, magnéziumot és olyan gyógynövényeket, mint például a kamilla, szibériai ginzeng és a pitypang, igen sok előnye van. Szedj étrend-kiegészítőket és igyál sok teát.

Írta: Riva Silver

Riva portré

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.