Kezdőlap Életmód és egészség Táplálkozás hiányosságai

Táplálkozás hiányosságai

7 min read
0
0
828

zöldségSzinte minden ember tisztában van azzal, hogy a zöldségfogyasztás szükséges, ennek ellenére az emberek 95 százaléka nem eszik annyi nyers zöldséget, amennyi ideális lenne a szervezete számára.

A zöldség nem csak egy nézőpontból fontos. Bár gyermekkorunkban belénk sulykolták szüleink és nagyszüleink, hogy „abban van a vitamin”, ám ennél jóval többrétű a szerepe szervezetünk, és különösen emésztőrendszerünk működésében.

Pontosan a fent említett egyetlen nézőpontot figyelembe vevő emberek jutnak el arra a végköveztetésre, hogy a zöldségnek manapság már annyira alacsony a vitamintartalma, hogy nem érdemes megenni, sokkal előnyösebb különböző táplálékkiegészítőket fogyasztani, amelyek megadják a szükséges mennyiséget vitaminból és ásványi anyagokból. Ez részben igaz, ám ez a nézőpont mégsem hiteles, főként azért nem, mert hiányos.

Megnövekedett vitaminszükséglet

Először nézzük a fenti állítás pozitív és helytálló részét. Valóban igaz, hogy jelen világunkban sokkal nagyobb mennyiségű vitaminra és ásványi sóra van szükségünk ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket.

Elegendő, ha csak a légszennyezettséget vesszük alapul, de van még sokkal több negatív hatás is, melyek semlegesítése nem egyszerű feladat szervezetünk számára. Nézzük meg, melyek ezek a negatívumok:

    • légszennyezettség
    • szintetikus adalékanyagok (tartósítószerek, állományjavítók, színezékek)
    • félkész ételek
    • dohányzás
    • alkohol
    • krónikus stressz
    • szintetikus tisztítószerek és kozmetikumok
    • gyógyszerek

Talán csak a hegyi kolostorokban élő emberek állíthatják magukról, hogy a felsoroltak egyike sem érinti őket.

Élelmi rost szükségessége

Egyedül a zöldségek rendelkeznek azokkal az élelmi rostokkal, amelyekre a szervezetnek szüksége van a bélcsatornák kitakarításához.

Erre lehetne azt mondani, hogy erre mindig is szükség volt, de nézzük csak meg kicsit közelebbről, mi minden rakódik le szervezetünkben, mely problémára nagyszüleinknek esélye sem volt.

A következő anyagok letapadása, lerakódása és megkövesedése borzasztó hatással van szervezetünkre. Ezek az anyagok csak az elmúlt évtizedekben váltak hozzáférhetővé, tehát régebben nem okoztak problémát.

    • rendszeres fehér pékáru fogyasztás
    • mértéktelen cukorfogyasztás
    • gyorséttermi emészthetetlen táplálék
    • ételszínezékek, tartósítószerek, állományjavítók
    • haszontalan táplálékok (csipsz, gumicukor, egyéb „rágcsák”)

Ezek az élelmiszerek csak részben emésztődnek meg, letapadnak a bélcsatorna falán, majd ott felszívódik a még bennük lévő nedvesség, végül megkövesednek. Tönkreteszik a bélflórát, ezzel az egész emésztőrendszert rossz irányba módosítják. Így romlik le az immunrendszer és romlik az összes szervünk funkcionális szempontból.

Ez óriási probléma. A megoldás pedig roppant egyszerű. A nyers zöldségek élelmi rostot tartalmaznak, a rostok pedig kitakarítják a szervezetből ezeket a nem kívánatos anyagokat.

Persze lehet próbálkozni különböző béltisztító készítményekkel is, ám azok más tényezők miatt – amelyekről később lesz szó – mindig hátrányban lesznek a nyers zöldséggel szemben.

Folytatás a következő bejegyzésben.

Még több hasonló bejegyzés betöltése
Még több bejegyzés ebben a témában Életmód és egészség

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Nézd meg ezt is!

Hogyan használd a C-vitaminos szérumokat helyesen? Mivel párosítsd és mivel ne?

Szépségápolás haladóknak. Minden, ami ahhoz kell, hogy a lehető leghatékonyabb bőrápolási …